Search
Close this search box.

SMART 2 i kontrola tahografa radi manipulacija

SMART 2 – Kontrola tahografa bez zaustavljanja radi moguće manipulacije

  • Prekoračenje maksimalnog vremena vožnje (dnevno, tjedno ili dvotjedno)
  • Podaci o kalibraciji, uključujući datume posljednje dvije kalibracije
  • Najnoviji pokušaj povrede sigurnosti
  • Najdulji prekid napajanja
  • Kvar senzora
  • Pogreške u podacima o kretanju
  • Konflikt u kretanju vozila
  • Vožnja bez valjane kartice
  • Umetanje kartice tijekom vožnje
  • Dostupnost zadnje GNSS pozicije
  • Registracija vozila
  • Brzina zabilježena tahografom

 

Način rada sustava
Kontrola može očitavati podatke pomoću sustava:

  1. Fiksno postavljenog uz cestu, ili
  2. Mobilne jedinice u pokretu

 

Podaci se očitavaju na kratkim udaljenostima – vozilo mora proći u neposrednoj blizini kontrolnog sustava (radara).

Ako se zabilježe nepravilnosti kontrola ima pravo zaustaviti vozilo i provesti dodatne provjere kako bi utvrdila radi li se o neispravnim podacima ili opravdanoj pogrešci. U tom slučaju, kontrola može ručno očitati tahograf i karticu vozača te provesti dodatne analize.

Ograničenja sustava
Važno je napomenuti kako kontrola na kratkoj udaljenosti ne može očitati podatke o radnim vremenima vozača poput dnevnih  i tjednih odmora, tjednog radnog vremena i ostale podatke o radnim vremenima.

Isplati se biti uredan! Vozila s urednim zapisima neće biti nepotrebno zaustavljana, čime se štedi vrijeme i izbjegava potencijalni stres i kazne.

 

Pametni tahograf 2. generacije ima mnoge prednosti:

– jednostavno korištenje za vozače

– automatsko evidencitiranje prelaska državne granice

– dodatna upozorenja za radna vremena i odmore vozača

S novom karticom Gen2v2 koji izdaje AKD kao ovlašteni izdavatelj kartica za Hrvatsku vozači mogu koristiti sve prednosti SMART2 tahografa

Vodite računa i o rokovima zamjene tahografa za sva vozila koja voze međunarodni prijevoz:

31.12.2024. – Sva vozila s analognim ili digitalnim tahografom koja sudjeluju u međunarodnom cestovnom prijevozu iste moraju zamijeniti pametnim tahografima 2. generacije

20.08.2025. – Sva vozila opremljena smart 1 tahografima u međunarodnom cestovnom prijevozu iste moraju zamijeniti pametnim tahografima 2. generacije

30.06.2026. – Obavezna ugradnja druge generacije pametnih tahografa u sva teretna vozila koja obavljaju međunarodni prijevoz, a koja imaju n.d.m. > 2,5 tone

PODIJELI:

Povezani članci

Nova kartica vozača Gen2v2

Od sada je moguće predati zahtjev za izradom nove vozačke kartice Gen2v2 bez obzira na datum isteka postojeće. S novom karticom Gen2v2 vozači mogu koristiti sve prednosti SMART2 tahografa kao