SMART 2 – Kontrola tahografa bez zaustavljanja radi moguće manipulacije
- Prekoračenje maksimalnog vremena vožnje (dnevno, tjedno ili dvotjedno)
- Podaci o kalibraciji, uključujući datume posljednje dvije kalibracije
- Najnoviji pokušaj povrede sigurnosti
- Najdulji prekid napajanja
- Kvar senzora
- Pogreške u podacima o kretanju
- Konflikt u kretanju vozila
- Vožnja bez valjane kartice
- Umetanje kartice tijekom vožnje
- Dostupnost zadnje GNSS pozicije
- Registracija vozila
- Brzina zabilježena tahografom
Način rada sustava
Kontrola može očitavati podatke pomoću sustava:
- Fiksno postavljenog uz cestu, ili
- Mobilne jedinice u pokretu
Podaci se očitavaju na kratkim udaljenostima – vozilo mora proći u neposrednoj blizini kontrolnog sustava (radara).
Ako se zabilježe nepravilnosti kontrola ima pravo zaustaviti vozilo i provesti dodatne provjere kako bi utvrdila radi li se o neispravnim podacima ili opravdanoj pogrešci. U tom slučaju, kontrola može ručno očitati tahograf i karticu vozača te provesti dodatne analize.
Ograničenja sustava
Važno je napomenuti kako kontrola na kratkoj udaljenosti ne može očitati podatke o radnim vremenima vozača poput dnevnih i tjednih odmora, tjednog radnog vremena i ostale podatke o radnim vremenima.
Isplati se biti uredan! Vozila s urednim zapisima neće biti nepotrebno zaustavljana, čime se štedi vrijeme i izbjegava potencijalni stres i kazne.
Pametni tahograf 2. generacije ima mnoge prednosti:
– jednostavno korištenje za vozače
– automatsko evidencitiranje prelaska državne granice
– dodatna upozorenja za radna vremena i odmore vozača
S novom karticom Gen2v2 koji izdaje AKD kao ovlašteni izdavatelj kartica za Hrvatsku vozači mogu koristiti sve prednosti SMART2 tahografa
Vodite računa i o rokovima zamjene tahografa za sva vozila koja voze međunarodni prijevoz:
31.12.2024. – Sva vozila s analognim ili digitalnim tahografom koja sudjeluju u međunarodnom cestovnom prijevozu iste moraju zamijeniti pametnim tahografima 2. generacije
20.08.2025. – Sva vozila opremljena smart 1 tahografima u međunarodnom cestovnom prijevozu iste moraju zamijeniti pametnim tahografima 2. generacije
30.06.2026. – Obavezna ugradnja druge generacije pametnih tahografa u sva teretna vozila koja obavljaju međunarodni prijevoz, a koja imaju n.d.m. > 2,5 tone