Search
Close this search box.

SOTAH – sustav za središnju obradu tahografskih podataka

ŠTO JE SOTAH ?

SOTAH je središnja baza tahografskih podataka, ustrojena u svrhu poboljšanja uvjeta rada profesionalnih vozača i sigurnosti cestovnog prometa te povećanja učinkovitosti i djelotvornosti nadzora nad provedbom Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu (»Narodne novine« br. 75/13, 36/15, 46/17 i 152/22).

SOTAH je dio nacionalne informatičke infrastrukture i u nadležnosti je Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

 

TKO SU OBVEZNICI/KORISNICI SUSTAVA SOTAH?

  • Ovlaštene radionice za tahografe
  • Prijevoznici
  • Vozači

 

KOJE SU OBAVEZE CESTOVNIH PRIJEVOZNIKA VEZANE ZA SOTAH?

Prijevoznici su dužni, samostalno ili u suradnji s tvrtkom koja za njih vodi evidenciju radnog vremena vozača, u SOTAH prenijeti sve tahografske podatke koji se odnose na aktivnosti koje izvrši prijevoznik ili koje su izvršene za tog prijevoznika te evidentirati aktivnosti vozača za razdoblje dok vozač ne upravlja vozilom,.

Potrebno je osigurati sigurno preuzimanje podataka iz tahografa, tahografskih kartica i tahografskih listića te njihov prijenos u SOTAH.

 

KOJI SU ROKOVI ZA PREUZIMANJE, PRIJENOS I ČUVANJE PODATAKA U SOTAH-u?

Preuzimanje i prijenos podataka u SOTAH provodi se u vremenskim intervalima od 28 dana ili češće.

U SOTAH moraju biti preneseni svi podaci koji se odnose na aktivnosti koje izvrši prijevoznik ili koje su izvršene za tog prijevoznika.

Svi tahografski podaci i evidencije koji su preneseni u SOTAH, čuvaju se u SOTAH-u najmanje tri godine nakon isteka razdoblja na koje se odnose.

 

ZAŠTO JE VAŽNO ZA PRIJEVOZNIKE REDOVITO PRENOSITI PODATKE O RADNIM VREMENIMA VOZAČA U SOTAH?

Prema Pravilniku o prijenosu podataka u središnju bazu tahografskih podataka, podaci s kartica vozača, tahografskih listića i memorije tahografa trebaju se redovito ubacivati u SOTAH – središnju bazu tahografskih podataka budući da nadzorna tijela imaju pristup bazi te redovito vrše kontrolu učitavanja podataka.

Prijevoznici čiji podaci o radnim vremenima vozača nisu preneseni u SOTAH, a koji imaju licenciju ili prijavu prijevoza za vlastite potrebe, bit će kontrolirani prije i detaljnije od prijevoznika koji svoju zakonsku obavezu uredno izvršavaju.

 

KOJE SU MOGUĆE POSLJEDICE ZA PRIJEVOZNIKE, AKO NE PRENOSE PODATKE U SOTAH?

Prekršajne odredbe za Prijevoznike koji ne ubacuju podatke u SOTAH možete pronaći u članku 38 a Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu (NN 73/13, 36/15, 46/17, 152/22) u rubrici Korisne informacije.

Zakon o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu

 

Naše usluge omogućuju prijevoznicima i vozačima jednostavan i brz prijenos svih tahografskih podataka vezanih uz njihove aktivnosti u SOTAH.

Kontaktirajte nas danas i saznajte kako vam možemo pomoći pojednostaviti proces unosa podataka u SOTAH i osigurati usklađenost.

PODIJELI:

Povezani članci

SMART 2 i kontrola tahografa radi manipulacija

SMART 2 – Kontrola tahografa bez zaustavljanja radi moguće manipulacije Prekoračenje maksimalnog vremena vožnje (dnevno, tjedno ili dvotjedno) Podaci o kalibraciji, uključujući datume posljednje dvije kalibracije Najnoviji pokušaj povrede sigurnosti

Nova kartica vozača Gen2v2

Od sada je moguće predati zahtjev za izradom nove vozačke kartice Gen2v2 bez obzira na datum isteka postojeće. S novom karticom Gen2v2 vozači mogu koristiti sve prednosti SMART2 tahografa kao