Search
Close this search box.

Nove promjene Uredbe 561/2006 te Uredbe 165/2014

31.7.2020. izišle su službeno nove promjene Uredbe 561/2006 te Uredbe 165/2014.

Nove izmjene možete preuzeti ovdje.

UREDBA 561/2006 IZMJENE

Najbitnije promjene koje stupaju na snagu s datumom 20.08.2020. jesu:

  1. Nedvosmisleno napisano da se vozaču u dvojnoj posadi 45 minuta pripravnosti smatra kao stanka.
  2. Vozač koji obavlja međunarodni prijevoz tereta može imati 2 uzastopna skraćena tjedna razdoblja odmora, ali pod uvjetom da u bilo koja 4 uzastopna tjedna vozač ima najmanje 2 redovna tjedna odmora.
    Dodatni uvjet je da oba započeta skraćena tjedna odmora (ako su uzastopno) započeta su izvan države boravka vozača i države u kojoj poslodavac ima poslovni nastan.2 uzastopna skraćena tjedna odmora morati će se nadoknaditi prije početka redovitog tjednog odmora.
  3. U svakom razdoblju od 4 uzastopna tjedna, vozač mora minimalno jedan redovni tjedni odmor obaviti u svome mjestu boravka ili u državi poslovnog nastana poslodavca.
  4. Vozač smije prekinuti odmor ako se vozi na trajektu, ne samo redovno dnevno razdoblje odmora već i:
    –    Skraćeni tjedni odmor
    –    Redovni tjedni odmor (samo ako putovanje traje 8 ili više sati te ako vozač ima pristup spavaćoj kabini na trajektu/vlaku)
  5. Odstupanja od zakonskih odredbi su točno propisana:
    –    Dnevno i tjedno vrijeme vožnje smije se prekoračiti za najviše 1 h kako bi vozač stigao do poslodavca ili mjesta boravka da za počne tjedni odmor
    –    Dnevno i tjedno vrijeme vožnje smije prekoračiti i do 2 h, ali pod uvjetom da uzme minimalno 30 minuta stanku neposredno prijed dodatne vožnje
    –    Svako produljenje bi se trebalo nadoknaditi istovjetnim razdobljem odmora

Uredba 165/2014 IZMJENE

  1. Smart tahograf 2. generacije biti će obvezan u sva vozila u međunarodnom prometu do najkasnije 21.8.2024. godine.
  2. Smart tahograf 2. generacije biti će obavezan od 1.7.2026. godine za vozila u međunarodnom transportu koja prelaze preko 2.5 t NDM.
  3. Osim lokacije koje sad bilježi, Smart tahograf će automatski morati mijenjati državu prilikom promjene granice. Smart tahograf će morat bilježiti lokaciju prilikom obavljanja utovara ili istovara.
  4. Na vozilima koja nemaju Smart tahograf, na kojem se automatski bilježi promjena države, vozači će morati sami prebacivati državu na prvom mogućem stajalištu ili prvom prilikom prelaska granice države (stupa na snagu 2.2.2022. godine).
  5. Podaci o prekoračenju maksimalnog vremena vožnje biti će dostupni kontroli prilikom daljinskog skidanja podataka (osim sada propisanih manipulacija, događaja, registracija, vožnja bez kartice).
  6. Kontrola na cesti će se vršiti unatrag 56 dana (ne više 28 dana) – Stupa na snagu 1.1.2025. godine.
PODIJELI:

Povezani članci

SMART 2 i kontrola tahografa radi manipulacija

SMART 2 – Kontrola tahografa bez zaustavljanja radi moguće manipulacije Prekoračenje maksimalnog vremena vožnje (dnevno, tjedno ili dvotjedno) Podaci o kalibraciji, uključujući datume posljednje dvije kalibracije Najnoviji pokušaj povrede sigurnosti

Nova kartica vozača Gen2v2

Od sada je moguće predati zahtjev za izradom nove vozačke kartice Gen2v2 bez obzira na datum isteka postojeće. S novom karticom Gen2v2 vozači mogu koristiti sve prednosti SMART2 tahografa kao