Prema čl. 6 Uredbe 561/2006 dnevno vrijeme vožnje se može produljiti do maksimalno 10 sati i to najviše dva puta tjedno. Dakle, ne postoji ograničenje koliko za redom se smije vožnja produljiti te koje dane, Uredba ograničava samo broj produljenja unutar jednog tjedna.
Potrebno je razumjeti da se svaki članak Uredbe 561/2006 tumači zasebno (bez uvjetovanja). Prema tome nakon vožnje od 10 sati moguće je imati skraćeni dnevni odmor od 9 sati ukoliko vozač još uvijek ima pravo na to (skraćeni odmor maksimalno se smije koristiti 3 puta tjedno).
Noćni rad je rad vozača unutar perioda od 00:00 do 5:00 u Hrvatskoj (u drugim državama članicama određen je drugačiji period). Ograničavajuć je u smislu da ukoliko vozač stupa u noćnom periodu sa svojim aktivnostima smije imati maksimalno 10 sati rada (vožnja+čekić), dakle nije ograničena nazočnost na 10 sati, nego efektivni rad.
Prema članku 12 Uredba 561/2006 omogućuje vozaču da smije odstupiti od pravila vremena odmora,vožnje itd. (čl. 6-9) ukoliko se radi o nepredvidivoj situaciji (npr. prometna nesreća,zastoj itd.) pod uvjetom da se pri tome ne ugrožava sigurnost u cestovnom prometu. Vozač u tome slučaju mora napraviti sljedeće, kada stigne do najbližeg prikladnog mjesta za stajanje izvadi tahografski listić ili izvrši ispis iz digitalnog tahografa te na isti napiše razloge takvog postupanja (npr. prometna nesreća na cesti D1 u 14:00 ili nema parkinga itd.).
Dvanaest 24-satni period tjednog vremena smiju koristiti samo vozači u prijevozu putnika, ali pod određenim uvjetima.
Uvjeti:
Pročitali ste naša česta pitanja i niste pronašli odgovor na svoje pitanje? Napišite nam pitanje a mi ćemo pružiti odgovor u najkraćem mogućem roku.